Azoknak, akik nem ismernék ezt a játékot (létezik ilyen?), alapjaiban elmondanám. Ez a játék 2007-ben jött ki, eredetileg XBOX-ra, a BioWare készítette. Már ekkor az egekig magasztalták (nem alaptalanul!), aztán egy év múlva kijött PC-re is, és ekkor robbant a bomba: a PC-s Mass Effect lekörözte az xbox-os társát.
Kattints a tovább-ra!
Egy űrben játszódó RPG-ről van szó. Felfedezhetjük az egész galaxist, rengeteg helyre juthatunk el. Hat kaszt közül választhatunk, a karakterünk teljesen személyre szabható (minden, ismétlem MINDEN AMIT A KARAKTERÜNKKEL CSINÁLUNK KIHATÁSSAL LESZ A TÖRTÉNETRE, NEM CSAK AZ ELSŐ, A MÁSODIK ÉS A HARMADIK RÉSZBEN IS!).
A karakterünket (aszerint hogy nő vagy férfi) Jane vagy John Shepard Parancsnoknak hívják. A neveket megadhatjuk (a Shepardon nem változtathatunk), az arcát testre szabhatjuk. Ezek itt fenn az alap Shepard arcok. A kanonikus ("normális, történetileg elfogadott, blablabla, értitek, a BioWare által meghatározott") Shepard férfi, a jobb oldalon látható fejjel van megáldva.
A játék kezdetén választhatunk különböző "profiltípusok" közül: hol nőtt fel a karakterünk (földi születésű, telepes, űrben született), illetve milyen háttértörténettel rendelkezik (túlélő, háborús hős, megállíthatatlan). Mindegyik kihatással lesz a történetre, új missziót ad, és máshogyan kapjuk a paragon vagy renegát pontokat (mindjárt elmagyarázom mi ez.)
A játék kezdetén választhatunk különböző "profiltípusok" közül: hol nőtt fel a karakterünk (földi születésű, telepes, űrben született), illetve milyen háttértörténettel rendelkezik (túlélő, háborús hős, megállíthatatlan). Mindegyik kihatással lesz a történetre, új missziót ad, és máshogyan kapjuk a paragon vagy renegát pontokat (mindjárt elmagyarázom mi ez.)
A mi drága Shepardunk itt kicsit kopaszra sikeredett
Ahogyan pl. a Star Wars játékokban, itt is van "jó" meg "rossz" oldal. A jó cselekedeteinkért automatikusan ún. Paragon pontokat kapunk, amiket aztán az "elbűvölés (charm)" skillnél, illetve a beszélgetéseknél tudunk felhasználni (ergo könnyebben meggyőzünk majd mindenkit), míg a rossz cselekedetekért Renegade pontokat kapunk, ezeket ugyanúgy tudjuk felhasználni, mint a Paragon pontokat, csak itt épp megfélemlítésnél és fenyegetésnél.
A játékban természetesen fejlődnünk is kell: minden szintlépéskor pontokat kapunk, amelyeket talentekre válthatunk be. (Ezt a részt sokat kritizálták mert nagyon hasonlít a Kotor-ra, így a második részre teljesen más fejlődési rendszert kaptunk.) Mint a többi RPG-ben, itt is XP pontokat kapunk ha megöltünk egy ellenfelet, ha megcsináltunk egy küldetést, és így tovább.
Egyelőre ennyit dióhéjban. Ha valamit kihagytam szóljatok. A cikk második felvonásában majd a személyes tapasztalataimról írok. Addig is, üdvözletem!
RpgManiac
Egyelőre ennyit dióhéjban. Ha valamit kihagytam szóljatok. A cikk második felvonásában majd a személyes tapasztalataimról írok. Addig is, üdvözletem!
RpgManiac
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése