2011. április 29., péntek

Nesze nektek Mass Effect (Második Felvonás)

Az előző Mass Effect-es posztban (Nesze nektek Mass Effect (Első Felvonás) http://totalrpg.blogspot.com/2011/04/nesze-nektek-mass-effect-elso-felvonas.html ) dióhéjban, igaz, kisebb-nagyobb kihagyásokkal bemutattam a játékot. Most a saját véleményemről, tapasztalataimról fogok írni nektek. :)


Kattints a Tovább-ra!
A játéknak vannak  JÓ és  ROSSZ oldalai. Melyikkel kezdjük? Kezdjük akkor a rosszal!

Liftek - egyszerűen túl sokáig tart, a liftben fel-alá menetel. Ugyanis a BioWare úgy gondolta, jó ötlet az eddig kihagyott liftben utazást belerakni ebbe a játékba. Hát nem. Unalmas. Egy idő után nagyon az. Ezért is hagyták ki a második részből.

Nehézség - a játék kellően nehéz. Tényleg, még élveztem is hogy nem elég kétszer lepuffantani valakit, és a rush taktika sem fog működni. Taktikázni kell, barátaim! Viszont, néhány helyen már túlzottan is nehéz. Pl, emlékszek egy assignment-re, amikor is egy tudóst kellett kiszabadítani valami O-betűs bolygón. Berohantam egy terembe, felvettem a pozíciómat, de két perc alatt bedarálták az egész csapatom, mert úgy néz ki, az Insanity fokozat (mivel azon is kipörgettem) már túl sok volt. Az ME2-ben ezt is megoldották, nekem Insanityn sikerült minden nehézség nélkül végigtoljam, míg itt néhányszor vertem a fejem a falba. 

Autosave - Van, de szerintem nem elég jó. Több autosave kellene, mert néhányszor tuti lesz olyan, amikor bosszankodni fogsz, mert nem mentettél.

Bolygók felderítése - Olyan sok baj nincs vele, csak az, hogy egy idő után repetatívvá, unalmassá válik az egész. Le a bolygóra, anomáliát felfedezni, fel a bolygóról... unalmas. Ki is hagyták az ME2-ből. 



JÓ DOLGOK

Huhh! Annyi van hogy felsorolni sem lehetne!

Atmoszféra - Isteni! Nagyon jó hangulatod ad a játéknak ez az electronikus zenei háttér, néhol már-már techno, néhol ambient, nagyon jól eltalálták. A pályák elég jól megszerkesztettek, annyira, hogy néhányszor eltévedtem a mapokon (ami azért velem nem szokott előfordulni.) A karakterek kurva jók (elnézést a kifejezésért), realisztikusak, úgy viselkednek, ahogy azt az adott szituációkban elvárnánk, szóval nincs vele gond.

AI - Az ellenfelek okosak. Egy tanács: ha találtál egy jó helyet magadnak, ahol fedezékbe kell vonulnod, sose állj meg túl sokáig, mert egy idő után megunják az ellenfeleid (főleg Insanity-n) és berongyolnak eléd, hogy legyilkoljanak. Szervezetten, csapatban támadnak, ha kell, visszavonulnak. Egy szóval, okosak, na!

Fejlődés - Aki játszott mondjuk a Kotor-al annak ismerős lehet. Skill pontokat kapunk, elkölthetjük őket, XP az ellenfelek legyőzése után, semmi különös. Azért azt jól megoldották, hogy pl. miután elértük a Spectre statust, új skillek várnak elérhetővé, és a level cap is igen magas (azthiszem 50).


Dialógus - Nagyon tetszett. Egy kis kört kapunk, amin különböző válaszok szerepelnek, de Shepard sosem azt mondja, ami oda van írva, hanem mást, de lényegében mégis ugyanazt. Érthető, nem?:D

ÖSSZEGZÉS: 

Mivel a Mass Effect szerintem az egyik legjobban sikerült játék, amelyet valaha játszottam, és rengeteg jó pontja van, eltekintve néhány idegesítő klisétől, amit már csonttá rágtak, ezért azt mondom, az én értékelésem:
9/10 

Nekem az egyik kedvencem volt, és a kedvencem a mai napig is. Most is ezzel játszok :P

Számomra a Mass Effect folytatása, az ME2 a valaha játszott legjobb játék. Majd arról is írok. :)

Addig is:
viszlát!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése