A szerepjátékok fontos eleme a beszélgetés, melynek során sok dolgot tudhatunk meg a minket körülvevő világról, karakterekről, egyebekről. A beszélgetések során mindenképp fény derül az általunk megkérdezett npc világnézetéről, gondolkodásmódjáról, ami néha eléggé szélsőséges is képes lenni.
Példának okáért itt van a Reaper faj a Mass Effectből. Nietsche (német filozófus) felvázolt egy "übermensch"-nek titulált embert, amely a többi ember"faj" felett áll, és irányítja őket, ugyanez lehet a reaperek gondolkodásmódja: Shepardnak többször úgy magyaráz a gép, mintha ő lenne maga az isten.
A Dragon Age-ben is feltűnik néhány filozófiai irányzat, pl. a dalish elfek elég erősen realista nézeteket vallanak, a sorsukat tekintve, illetve itt is felfedezhető némi humán-dominancia, és racionalizmus, főleg Loghain Mac Tir nézeteiben, aki szerint csak az emberi (bővebben: a saját) véleményének hihet, és semmit sem vesz figyelembe, ami kívülről érkezik.
De ugyanilyen elemek megtalálhatóak pl. a Final Fantasy szériákban, vagy, hogy komolyabb szerepjátékokról beszéljek, a Myst-szériában, vagyis minden komolyabb műben, amiben lényeges elem a konverzió.
Sorolhatnám a játékokat, de felesleges; túl sok van. Ez a poszt amolyan izelítő volt. Ha érdekel a téma, nézz utána.
Jóccakát, emberek!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése