2011. május 22., vasárnap

Japán hatása a Konzol RPG-re.

Régebben volt már egy ilyen filozofálgatós, történetírós poszt, hát most van időm, és van hozzá türelmem is, hogy írjak egyet. Lágyan dübörög a zene a fülemben, (akit érdekel: Röyksopp - What else is there), és itt az idő, hogy írjak egy kicsit arról, minek vagy kiknek is köszönhetjük (már aki konzolon játszik), hogy van pl. PS3-ra szerepjáték.




Valamikor a 80-as évek folyamán egy úriember japánban megalkotta a NINTENDO nevű játékkonzolt, ami egy bomba volt a játékpiacon, simán leigázta az összes többi játékkonzolt abban az időben (SEGA, Atari, ilyesmik). Aztán a 90-évek közepén a Sony megalkotta a PlayStation nevű konzolt, és ismét felrobbant valami: végre elkezdtek nem csak 8-bites, oldalnézetes ugrálós,mászkálós játékokat gyártani (igaz, előtte nem csak ilyeneket gyártottak, de azért rengeteg Mario klón volt.), hanem FPS-t, RPG-t, autós játékokat... ja igen. RPG-t. A Japánok.

Készültek amerikai, európai PS játékok is, de a japánok gyártották a legtöbbet, érthetően, mivel a PlayStation japán gyártmányú konzol volt. És akkor egyszer eljött egy olyan nevű játék, amit úgy hívtak: FINAL FANTASY VII. BANNNNGGG (kurva nagy robbanás)
Jó öreg Sephirot bácsi

Ekkor történt az, hogy mindenki elkezdett RPG-ket csinálni Sony Playstationre: Jade Cocoon, Chrono Trigger, Dragon Quest VII, mindenféle jó kis fasza játékokat, ezt úgy is hívták (mármint ezt az időszakot), mint a Konzol RPG-k Aranykora.

A mai napokban is készítenek konzol RPG-ket; de az én véleményem szerint a PSX-re és PS2-re készült rpg-k messze felülmúlták a mostani konzol rpg-ket, mert nem az eszeveszett gyilkolás volt még a lényeg, hanem a történet, a fejlődés, etc...

Viszontlátásra!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése