2011. május 31., kedd

A Nagyok 1.: Blizzard

Hát akkor kezdődjön. A Nagyok. Napjaink legnagyobb RPG fejlesztői, bármiféle sorbarakás nélkül, csupán abban a sorrendben, ahogy eszembe jutottak. Elsőként is:

BLIZZARD ENTERTAINMENT!


Az, ami később Blizzard lett, Silicon & Synapse néven alakult 1991-ben, három, a kaliforniai egyetemről épp frissen végzett fickó vezérletével. Ők voltak  Michael Morhaime, Allen Adham és Frank Pearce.

Legelőször Nintedóra gyárottak játékokat, mivel akkoriban az volt a menő, olyan darabok kerültek ki a kezeik alól, mint pl. a Rock n Roll Racing nevű autós vagy a Lost Vikings nevű puzzle játékok.

1994. Ekkor történt az az eset, amely az (ekkor már Blizzard-ot) végérvényesen beírta a videójátékok történelmébe, ugyanis megjelent a WARCRAFT: ORCS & HUMANS nevű játék, amely szerepjátékos és RTS elemeket tartalmazott (igaz az első RPG-jük még Silicon & Synapse néven jelent meg '92-ben, és a Gyűrűk Ura világában (!) játszódott.



Mondanom sem kell, a Warcraft hatalmas siker volt. A folytatás nem váratott magára sokat, 1995-ben megjelent a WARCRAFT II: TIDE OF DARKNESS, amit egy évvel később a WARCRAFT II: BEYOND THE DARK PORTAL. 

Ezek után következett az, amit a mai napig az RPG-k egyik legnagyobb súlyú történéseként lehet számon tartani... 1996 és egy olyan játék, amit szinte mindenki ismer: DIABLO.


DIABLO. A DIABLO! Olyan sok játékost foglalt le ez a játék hosszú hetekig, sőt, évekig, hogy az hihetetlen volt! Egy reform volt a szerepjátékosok körében, óriási sikernek örvendett.

Mivel mi egy RPG-témájú blog vagyunk, ezért a többi játékot, amit a Blizzard megjelentetett, kihagyjuk ( a nem-RPG-ket) és mostantól koncentrálunk a szerepjátékokra.!

A Diablo hatalmas sikere után várható volt a folytatás, amit 2000-ben hoztak el nekünk a Blizzardos fiúk, szimplán DIABLO 2 néven. Ezt sem kell ugye bemutatnom, a mai napig több millió (!) játékos ül a Diablo 2 előtt. Egy évvel (2001-ben) érkezett a DIABLO 2: LORD OF DESTRUCTION nevű expansion pack, amely szintén hatalmas siker volt. A Diablo meghódította az egész világot. A Diablo 2 még a csillagokat is.

A következő fontos időpont 2004. Ekkor adták ki ugyanis a máig (méltán? hát...) népszerű játékot, amit az MMO-k királyának bélyegeznek, azaz a WORLD OF WARCRAFT- ot, ami a mai napig tízmilliókat vonz a képernyő elé (én magam sosem játszottam vele. ) Olyan szintű függőséget okozó játékról van szó, amely 2004-es indulása óta több bevételt hozott a Blizzardnak, mint bármely más MMO bármelyik fejlesztői csapatnak. Számtalan kiegészítő jelent meg (A legutolsó a CATACLYSM nevet viseli), és még ki tudja, meddig fog a csúcson maradni (Az biztos, hogy a nemsokára megjelenő STAR WARS: THE OLD REPUBLIC, amit a BioWare fejleszt, heves riválisa lesz! de erről majd egy következő cikkben.)



A Blizzard azóta más RPG-t nem adott ki, de a pályafutásának koránt sincs vége. Mégpedig azért, mert, ha hinni lehet a fülünknek, szemünknek és egyéb érzékszerveinknek, javában fejlesztik már a DIABLO III-mat, ami állítólag akkor nagy robbanás lesz, mint egy atombomba. Kíváncsian várom, mert az első kettő... hát odaszegezett a székhez.


ÖSSZEGZÉS: A Blizzard egyike a prominens cégeknek, akiknek nagy hatalmuk van az RPG-piacon. Az egyetlen amit bánok, hogy csak a WoW-ra fókuszáltak (érthetően) az elmúlt időszakban, kevesebb dolog jutott a kreatívabb fejlesztésekre. A Diablo 3-mat nagyon várom. A Blizzard meg egy jó fejlesztői gárda. De... van náluk jobb is... de erről a következő cikkben. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése